IKLAN KOMERSIAL

Isnin, 10 September 2012

THE HAUNTED MOSQUE

 

Pada hari rabu 17 oktober 2010 , sekumpulan 5 orang kawan mereka, sedang merancang untuk beriktikaf di masjid, mereka adalah hussin,kassim,farhan,jamal dan madir, madir bertanya “malam ni kita nak beriktikaf di masjid mana ?, hussin memberi cadangan “kita iktikaf kt masjid seri Petaling” kassim mencadangkan ‘kita beriktikaf di masjid yg terbiar di hujung kampung”. Akhirnya mereka bersrtuju untuk iktikaf di sebuah masjid lama yang terbiar di hujung kampung.

Pada petang itu mereka berlima mengemaskan beg pakaian mereka dan mereka bersiap-siap hendak menuju ke masjid lama itu, perjalanan mereka ke masjid itu dalam setengah jam kerana masjid lama itu terletak dalam ceruk-ceruk hutan.

hampir magrib baru mereka sampai di masjid lama itu, salah seorang dari mereka merasakan ada sesuatu yang pelik di sekitar masjid itu, namun mereka yang lain tidak merasai, adanya  makhluk halus yang melintas di hadapan mereka.

apabila telah masuk waktu magrib, hussin melaungkan azan magrib dan tiba-tiba lampu-lampu di masjid itu menyala dengan sendirinya, walaupun mereka melihat bekalan letrik di masjid itu dipotong, dan apabila iqamat dilaungkan, mereka terkejut dengan adanya ramainya jemaah dtg untuk menunaikan solat,

selepas solat magrib berjemaah, mereka mula mengambil Al-Quran dan membaca secara bertadarus, kemudian farhan merasakan ada tangan makhluk halus sedang mengusik bahu dia. dia melihat makhluk halus itu sedang mempermain-mainkan pandangan farhan, perkara itu berlanjutan sehingga Isyak.

apabila waktu Isyak sudah tiba, giliran kassim pula untuk melaungkan azan, apabila hendak melaungkan azan, kassim tercekik dan sukar untuk melaungkan azan. sehinggakan mereka terpaksa  sembahyang tanpa azan.

selepas solat isyak berjemaah, mereka bersiap-siap untuk qiamulail dan mereka telah masuk tidur. ketika mereka sedang tidur, mereka merasakan ada makhluk halus sedang mengigit-gigit jari mereka, dan daun tingkap yang mereka buka tadi itu terbuka dan tertutup, dan ,mereka mendengar orang mengilai-gilai di atas bumbung masjid. mereka berasa takut sehingga mereka tidur rapat-rapat.

dalam jam 3:15 pagi mereka terdengar bunyi barang-barang jatuh dan gegaran di lantai papan masjid lama itu seolah-olah ada makhluk besar sedang memasuki masjid itu. mereka berlima melaungkan azan sekuat-kuatnya dan semua gangguan itu hilang.

Keesokan harinya mereka berangkat pulang dan menemui orang lama di kawasan itu, Kassim bertanya “kenapa masjid itu ada gangguan sahaja ?” org lama itu menjawab “sebenarnya masjid itu ditinggalkan kerana ada orang mati  kena tembak dalam dewan solat itu, ia berlaku pada 13 April 1974 yang mana seorang individu membawa senapang dan menembak 6 orang jemaah masjid ketika keenam-enam itu sedang bersolat sunat tahajjud. oleh sebab itu la masjid itu ditinggalkan.” jelas pak cik itu.

Barulah mereka sedar bahawa mereka iktikaf di masjid yang berlaku pembunuhan itu…

sekian tima kasih dan cerita ini tidak ada kaitan dengan sapa-sapa walaupun yg hidup dan mati….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

silalah komen