IKLAN KOMERSIAL

Ahad, 27 Mac 2011

Perkenalan diri

Assalamualaikum w.b.t dan salam 1ukhwah buat pembaca blog yang mulia ini, Alhamdulilahirobbialamin wasolatuwasalam mualaik walai ahlihi wasabihi wasalam amma 'badu

Dalam Surah Al-Asr menyatakan demi masa sesungguhnya manusia dalam kerugian kecuali bagi mereka yang beramal dan menyebarkan sesama umat islam sedunia.

Untuk pengetahuan pembaca blog yang mulia ini terlebih dulu penulis mengenalkan diri penulis iaitu nama penulis ialah Muhammad Amar Ariff bin Mohd Ariffin, saya dilahirkan pada 29 April 1992 pada jam 8:10 malam di Hospital Besar Tengku Ampuan Rahimah atau lebih dikenali sebagai H.B.T.A.R
pada jam 8:12 malam ayah pun berkata"Anak saya mesti menjadi seorang guru" maka mak aku pun menyambung " Ya dan insyallah anak kita mesti menjadi bakal seorang guru". Nak Tahu tak kenapa my parents menamakan aku Muhammad Amar Ariff , kerana dalam maksud bahasa arab "Amar berti Perintah ,suruhan dan hal manakala "Ariff" berti yang adil so my parents ku berpesan "Amar kalau besok ko ada anak ko akhirkan dengan nama "Ariff" kerana itu merupakan keturunan kita sepanjang hayat".

Penulis merupakan anak sulung Dari lima adik beradik dan Ayah penulis bernama Mohammad Ariffin Bin Mohd Ajib dan ibu penulis bernama Zulleha Mat Jaini dan disitulah bermula kebahagiaan keluarga kami.

Penulis memulakan persekolahan semasa berumur enam tahun di Tadika Kemas Kampung Delek Kanan dan penulis bertanya kepada ayah penulis " Abah, kenapa sekolahkan along semasa enam tahun ?" lalu ayah penulis menjawab "sebab anak abah sudah boleh membaca tau" penulis ikut sahaja apa yang Ayah penulis suruh dan pada akhir tahun dalam tadika kemas itu aku dianugerahkan "Anugerah pembaca paling terbanyak" aku bersyukur dengan Allah S.W.T yang mengurniakan rahmat kepada aku yang mudah membaca seawal 3 tahun lagi.

Selepas menamatkan pengajian di Tadika Kemas penulis didaftarkan di Sekolah Kebangsaan Telok Gadong dan Sekolah Rendah Agama Kampung Delek dari Darjah Satu Sehingga Darjah Enam dan dalam sekolah itu. Penulis sangat popular kerana sikap penulis yang rendah diri semasa berjumpa dengan guru-guru sekolah dalam masa itu dan penulis masih ingat nama kelas-kelas penulis dulu Darjah satu: 1 Cempaka dahulu lepas tu ditukarkan ke 1Tanjung, Darjah 2: 2Bestari , Darjah 3 :3 Kreatif , Darjah 4: 4 Yakin , Darjah 6: 6Dinamik dan semasa dalam tahun pengajian sekolah rendah itulah penulis mendapat beberapa anugerah akademik namun penulis mensia-siakannya.

Selepas Tamat pengajian di sekolah rendah, penulis melanjutkan pengajian di Sekolah Menengah Kebangsaan Telok Gadong sehingga Tamat S.P.M dan penulis berasa bangga macam dapat mengalahkan Wakil Rakyat kerana terlebih popular di sana kerana sikap mengamalkan ukhwah sesama rakan-rakan di sekolah menengah disana dan mendapat sokongan daripada guru-guru disana dan penulis mengucapkan terima kasih kepada guru-guru yang menyokong saya sebagai seorang pelajar.

Selepas Tamat S.P.M penulis mendapat tawaran ke UNISEL dalam kursus Diploma Pendidikan (Pengajian Pra Sekolah) selama 2 1/2 tahun dari tahun lepas dan sekarang menyambung pengajian ke semester ketiga sekarang.

dengan ini berakhirlah pengenalan diri saya yang tidak seberapa ini dan saya memohon maaf jikalau penulis tidak menulis dengan bahasa yang menarik dan kurang gramatis dalam penulisan seorang hamba.

sekian Jazakaullah hu minkum dan Assalamulaikum w.b.t

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

silalah komen