IKLAN KOMERSIAL

Isnin, 11 April 2011

MASALAH KEGUGURAN RAMBUT

Assalamualaikum w.b.t dan salam ukhwah buat saudara-saudari sekian... alhamdulilah syukur kepada Allah s.w.t dapat kita bersama dalam membicarakan sesuatu pekara..

saudara dan saudari yang saya kasihi sekelian,
Masalah keguguran rambut sering berlaku dalam masyarakat kita tak kira warna kulit dan sebagai nya dan kita sentiasa ketahui bahawa bermacam-macam cara untuk mengelakkan nya dan  penulis ada beberapa tips iaitu:

1.Gunakan gam cap gajah untuk menggamkan balik rambut korang yang gugur tu. Gam dari tepung ubi tidak digalakkan kerana ia tidak tahan kena air.

2.Semburkan rambut korang dengan racun makhluk perosak. Ianya penting bagi menjamin rambut korang dari diserang makhluk perosak seperti kutu babi@baboon.

3.Lumurkan rambut korang dengan baja asli atau organik seperti taik ayam atau taik lembu. Kalau taik kucing lagi bagus. Hasilnya rambut korang akan tumbuh dengan subur.

4. Buang atau cantas rambut-rambut yang bercabang. Ianya amat perlu supaya rambut-rambut yang lain tidak dijangkiti penyakit rambut bercabang-cabang.

5.Jangan membebankan kepala hotak dengan banyak berfikir kerana ianya akan menyebabkan akar-akar rambut menjadi lemah . Sila berfikir menggunakan kepala lutut.

6.Sekiranya semua di atas gagal dilakukan korang boleh amik bulu ketiak atau bulu dada atau mana-mana bulu dan tampal atas kepala korang.


Percaya lah setiap usaha pasti ada kejayaan,sekian terima kasih dan jaza kaullah hu min kum dan assalamualaikum

1 ulasan:

silalah komen