IKLAN KOMERSIAL

Khamis, 10 Februari 2011

MALAYSIA BOLEH LA BIKIN REVOLUSI DI FACEBOOK

Seruan Revolusi Palestin melalui Facebook

RAMALLAH : Revulusi Mesir yang sedang terjadi dan sebelumnya di Tunisia mendorong ribuan pemuda Palestin melayari facebook berkempen menuntut pengunduran Presiden Abbas di Tepi Barat.

Dalam salah satu kampenya bertema “Revolusi Palestin Untuk Turunkan Abbas” yang mula diterbitkan pertama kali pada 31/1/2011, sebelumnya bertemakan, “Penjelaan Pertama tentang gerakan rakyat untuk perubahan”.

Dalam jaringan ini, sejumlah facebooker menuntut Abbas bersama pegawainya segera turun dari jabatanya dan menyingkirkan mereka dari politik Palestin serta tidak bergantung pada pihak luar.

“Hari ini kami keluar untuk pertama kalinya, melalui jaringan sosial ini menyeru perubahan damai di Palestin sebagai respon terhadap keinginan jutaan rakyat Palestin untuk membentuk para pemimpin Palestin yang mempunyai sikap nasionalisme dan berdiri di atas kepentingan rakyatnya serta mendahulukan kepentingan nasional melebihi kepentingan peribadi maupun kelompoknya”, ungkap salah satu seruan dalam facebook tersebut.

Namun mereka menegaskan, tidak boleh menggunakan cara-cara kekerasan di lapangan. Pada masa yang sama kami menyeru Abbas untuk tidak menganggap enteng tuntutan rakyat.

Selain itu, dalam kampennya mereka menyeru untuk menggugurkan Abbas dan kroninya di Ramallah.

Mereka mengecam kerja sama keamanan bersama Israel dan konspirasi terhadap penentangan, disamping menjual tanah Palestin serta lari dari prinsif Palestin. (asy)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

silalah komen